فروش

فروش یعنی هنر و توانایی به انجام رساندن کلیه تلاش های بازاریابی که به صورت ایجاد، حفظ یا افزایش سهم بازار متجلی می شود.
فروش مانند عملیات دیگر چون تولید، خرید، بسته بندی، بیمه و … به مثابه برشی از طیف وسیع فعالیت های بازاریابی است اما به سبب اهمیتی که در نهایی کردن تلاش های بازاریابی دارد، گاهی اوقات همتراز و یا بالاتر از آن تلقی می گردد.
فروش دارای چهار رکن اساسی است:

  • مؤسسه فروشنده کالا و سیاست ها و طرز کار آن
  • مشتری، صفات، سلیقه ها و نیازهای او
  • کالای مورد فروش و مشخصات آن
  • شخص فروشنده یا سازمان فروش

مدیران واحدهای اقتصادی باید هنگام انتخاب مدیر یا مسئول فروش اطمینان حاصل نمایند که صفاتی مانند قدرت درک بازار و پیش بینی آتیه، تسلط و اطلاع از مشخصات کالا، تجربه، ابتکار، اطلاع از مفاهیم حسابداری صنعتی و آگاهی از قوانین را داراست.
علاوه بر آن باید مطمئن شوند که ویژگی هایی مانند: آراستگی ظاهری، معلومات، قدرت نفوذ در خریدار، رفتار شایسته، حوصله و علاقه مندی به حرفه فروش یا مدیریت تشکیلات فروش در او وجود دارد.

 

تعیین بازار هدف:
قبل از آغاز عملیات فروش باید بازار هدف را شناسایی کرد. منظور از بازار هدف بازاری است که گمان می رود نیازهای آن در زمان مناسب و با قیمت مناسب می توان تأمین کرد.
در بازار هدف، فعالیت های بازاریابی به چهار گروه بزرگ تقسیم می شود:

  1. فعالیت های مربوط به نوع کالا و مشخصات و کیفیت آن
  2. فعالیت های مربوط به روش های توزیع
  3. فعالیت های مربوط به روش های قیمت گذاری
  4. فعالیت های مربوط به تبلیغات (اطلاع رسانی) و پیشبرد فروش
Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s